sHiKiN+MaN=iQBaL LuV's JoUrNeY FotoPages

By: sHiKiN iDRiS

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 28-Jul-2008 08:20 Email | Share | Bookmark
PESTA FLORA MALAYSIA 2008@FLORAL PARADE DI DANGA BAY

Floral Parade kat tapak parking @ Danga Bay
Raja tido...
Jom jalan...
Depan pentas utama...
Masuk ke khemah tmpt kereta berhias...
Org jual belon....nasib Iqbal kecik lagi!
Suasana pameran...
Posing skit...
Dari Macau....
dari China...
Moh terpong....
Kereta berhias N9...umah minangkabau
Papa pun nak posing gak...
Si Iqbal....yg nampak stroller aje!
Yang ni pun lawa gak...
Ape pandang2???
Helang terbang...
Juara kereta berhias...
Banyaknyer bunga....
F1 Ferrari ke...???
Jom balik...lenguh dah jalan.
Baru nak celik mata...
Ulang tayang perarakan siang tadi...
MBJB nyer taman...
Yang ni lawa gak...
Bunga raya lah....!
Budak bulat baru bangun tido...
Papa & Iqbal....
Pekena sup tulang & burger...
Nak nenen gak...
Belum pandai main lagi la...
Belek2....
Tapi xberkenan...
Anak sapa la nih...???
Danga Festive Mall @ Danga Bay...
Asam pedas kepala ikan @ BBU...
Sedap ke lapar...???
Tido lagik best....
Lama xjalan2 kan...???

Hari Sabtu dan Ahad lepas ada Pesta Flora kat Bandaraya Johor Bahru nih. Hari yg ditunggu2 sebab persiapan yg aku tengok mmg meriah. Sepanjang jalan tepi Dataran Bandaraya JB dipasang bangku bertingkat,pentas untuk kenamaan dan segala macam audio. Dan tiba2 sepanjang jalan dari bandar JB ke Danga Bay penuh dgn bunga2 dan bendera
Hari Sabtu aku keje pagi....dari tempat aku nampaklah deretan kereta berhias dan pemuda pemudi yg siap berbaju warna-warni nak berarak. Kata kawan, dari kul 4 pagi kereta berhias tuh dah siap berbaris. Tak tido agaknyer brebar2 kereta berhias tuh???

Sebelah malamnyer aku & asben bawak Iqbal jenjalan....padahal mummy & papa dia yg beria2 nak pi tgk kereta berhias Sume kereta2 tuh parking kat Danga Bay. Ntah brape kereta berhias ada...lupa plak aku nak kira. Tapi mmg lawa2...meriah dgn bunga Yang Iqbal ni plak,dari turun keta sampai ke khemah kereta berhias tuh tido lena xjaga2. Jadi yg tergedik2 nak berjalan dah tentu mummy & papa dia
Kat pentas utama tu ada konsert...ntah artis mana aku xtau sebab aku xtunggu. Masa tuh sure penuh org kat depan pentas
Dah penat,kami singgah pekena sup tulang gear box dgn burger kat gerai2 penjaja Pesta Flora.
Sebelum balik...sempat singgah Danga Festive Mall jenjalan cuci mata....

On the way balik umah,singgah kat Bandar Baru Uda....asben kata asam pedas kat Restoran Tok Wan sedap bangat so,sambil cuci kereta kami pun makan malam dgn lauk asam pedas kepala ikan merah. Iqbal plak dah lelap...letih sesangat agaknyer
Itulah trip jenjalan kami pada kali nih......ntah biler nak jalan lagik












View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net