sHiKiN+MaN=iQBaL LuV's JoUrNeY FotoPages

By: sHiKiN iDRiS

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 25-Nov-2008 07:32 Email | Share | | Bookmark

umah pengantin di Ulu Choh,Johor
Tokcu@bapa pengantin perempuan..
Abah,Bik ani & Zura mengerjakan Harith Iqbal
View all 42 photos...



Pada hari Ahad ~ 23/11/2008 kami sekeluarga menghadiri jemputan kahwin sepupu abah @ makcik aku kat Ulu Choh,Johor.
Umah Tokcu & Nekcu ni xjauh dari umah kami..dalam 20 minit perjalanan.
Abah,Mama,Aie & Iqah dah sampai umah kami dari Seremban pada malam Sabtu lagik...

Ini antara gambar2 yg sempat aku ambil...sibuk melayan Iqbal yg xsedap perut dan cirit birit dari hari Sabtu lagi.

Kepada pasangan Najua & Abdullah...semoga berbahagia selamanya!



Harith Iqbal ~ 10 bulan (anak buah) & Sirhan Nursi ~ 11 bulan (pakcik)




Wednesday, 19-Nov-2008 18:07 Email | Share | | Bookmark
HARITH IQBAL DEMAM + SELSEMA

Demam...badan panas masa nih
siang Ahad~16/11 badan xpanas,boleh main2
sibok main lori+keta dia tuh..
View all 11 photos...



Hari sabtu~15/11/08 aku keje syif pagi. Hubby plak ada perlawanan futsal antara bahagian TNB Johor.
Kebetulan suami Bbsitter pun main terlibat sama dalam futsal..
jadik Iqbal ikut skali papa dia ke dewan futsal. Masa papa dia main futsal..Iqbal duk dgn Mak (bbsitter) dia la...
Petang tuh diorang balik umah dalam kul 2petang.Mmg anak bujang aku tuh penat betul...tido petang sampai terbabas ke maghrib

Hari ahad~16/11/08 bangun tido pagi2 tuh...badan iqbal dah mula panas. Aku dah mula bagi ubat demam+selsema.
Memang dia xnak makan+main...kejenye asyik merengek. Pantang mummy hilang dari pandangan, memang meraung sungguh2. Dengan papa pun kawan sekejap2 jer.
Sepeninggalan aku masa keje syif petang tu mmg iqbal merengek ajer kat umah dengan papa dia
Malam tuh tido mmg xlena...kejap2 terjaga tgk iqbal

Hari isnin~17/11/08 masa bangun tido pagi,badan iqbal dah elok..xpanas lagik.
Iqbal pun dah mula aktif main. Cuma dia xnak makan. Cuma minum susu+nestum dengan makan biskut sikit. Badan dia dah mula naik ruam2 merah.
Doktor kata mungkin measless (campak). Mungkin juga viral fever. Ntahlah...aku pun xpaham aper bendanyer tuh...
Siang tuh dia main macam bese hingga ke malam...pagi2 kul 4pg badan dia mula panas lagi.
Aku bangunkan dia dan bawak jirus badan sebab kalo letak kain basah kat badan dia akan meraung2 macam kena dera dek mak tiri Dah jadik demam waktu malam aje dia nih...
Lepas mandi, dia tido macam bese hingga ke pagi.

Sebelah siang hari Selasa~18/11/0 badan iqbal ok jer...dia boleh main macam bese. Siap memanjat+terjun dari sofa macam selalu.
Iqbal dah ada selera nak makan bubur nasi+kuah sup ayam.Bintik2 halus nampak makin banyak kat badan+muka...

Hari rabu~19/11/08 badan iqbal xpanas lagik. Ruam2 bintik merah tu nampak macam makin kurang.
Harap2 iqbal xdemam+selsema+kuar bintik2 merah pada badan dan muka lagik
Moga cepat sembuh sebab atok+wan+pk ngah+acu iqah nak datang umah kiter hari sabtu nih...nanti xdapat ikut atok+wan pi jalan2




Sunday, 16-Nov-2008 17:02 Email | Share | | Bookmark



nak update tentang Harith Iqbal sekarang....

menginjak ke umur 10 bulan pada 9.11.08
dah ada 6 batang gigi (4 gigi atas,2 gigi bawah)
dah sgt laju merangkak
dah pandai makan mcm2 selain bubur nasi@nestum. kalo org tgh makan,
mulut iqbal pun sama mengunyah menyebabkan papa & mummy kena suap jugak ke mulut iqbal
dah jarang naik walker sebab rimas xdapat gerak bebas dan capai mcm2
suker duk kat tepi2 dinding sambil koyak tikar getah dalam umah
dah pandai berdiri sendiri sekejap2
lebar senyum kalo diagah atau nampak sesuatu. kalo berjalan,ada aje org tegur dia..
dah pandai jalan sambil menyorong sesuatu mcm walker atau kerusi meja makan
kalo ajak 'ta-tih', sekejap je jalan...pastuh lebarkan kaki nak duduk untuk merangkak.
agaknyer dia kata lambat sampai kalo 'ta-tih'.
pandai berborak..'ma ma ma, pa pa pa, ba ba ba, eii eii eii' dia sebut
paling suker kalo bangun tido, iqbal bukan jenis suker menangis. bangun tido pagi2 senyum
je sambil tegur papa & mummy yg sedang tido..
kalo nampak mummy pakai tudung, kelam kabut peluk kaki takut kena tinggal
dah xnak duduk dalam stroller, asyik panjat dan nak terjun ajer..
dah pandai panjat sofa, pastuh duduk sambil tersengih
dah tahan mandi air sejuk, kalo selalu mmg mandi air panas ajer. mandi air sejuk dia bantai melalak...
sgt suker dgn suratkhabar. pantang nampak suratkhabar mmg laju dikejar
nak masukkan dalam mulut
pandai 'kiss' org...tapi mulutnyer terbuka sampai rasa mcm nak gigit pipi org jer







Wednesday, 12-Nov-2008 01:37 Email | Share | | Bookmark
KURSUS INDUKSI di DESARU DAMAI BEACH RESORT

pentas kat lobi hotel..
pemandangan dari cafe..
kaunter lobi hotel..
View all 19 photos...
Lama betul x update fotopages ku ini...
Sejak akhir2 ni aku mmg malas sangat nak up-date...lagipun xde citer baru yg menarik.
Hari ni nak citer pasal KURSUS INDUKSI KUMPULAN SOKONGAN II yg aku hadiri pada 15-23 Oktober 2008 di Desaru Damai Beach Resort, Desaru, Johor.
bagi kakitangan kerajaan tau lah....sume wajib ambik kursus nih sekarang. Kursus ni anjuran Jabatan Kesihatan Negeri Johor. Jadi ramailah kakitangan Jabatan Kesihatan sekitar Johor yg hadir.
Lepas 2 tahun keje,baru dapat pegi...sebabnyer patut pegi masa bulan Januari.Tapi sebab ter'bersalin' (bersalin awal 6 minggu) jadi skrg baru dapat peluang pegi induksi.
Mmg ramai dapat kenal kawan2 baru.
So...jom ronda2 tgk entry kali ini...




Monday, 27-Oct-2008 22:30 Email | Share | | Bookmark
MAKAN..MAKAN & MAKAN....

iqbal tunggu mummy bersiap...
sambil tuh pilih2 keta mana berkenan...
dah dapat sebijik...ngap masuk mulut!
View all 13 photos...



Lama xupdate fp sebab aku terpaksa berkursus selama 9 hari di Desaru,Johor.
Gambar2 kursus nantilah aku update yer!
Xde mood sekarang nih nak update fp.....

Entry kali nih nak update gambar masa kami kuar makan kat Pizza Hut, Plaza Angsana
petang tadi. Sebenarnye aku malas nak masak....lauk sumer beku dalam fridge.
Jadi kami kuar la mengisi perut kami yg kosong ini....

Tengoklah aksi anak bujang ku yg tetap nak kongsi makanan sesama mummy & papa...
Dah pandai makan sekarang....sume pun nak rasa.

gambar xclear sebab guna camera hp jek....



[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net